web 2.0

Thursday, October 29, 2009

با رعایت اخلاق انتخاباتی گفتاری و عملی در اتحاد ملی و انسجام اسلامی به رهبری انقلاب لبیک گوییم. پس با خیانت به دیگران و دین خود وسیله ی به قدرت رسیدن دیگران نشویم که "ید الله فوق ایدیهم"

با سیاست بازی های حاکم، افراد مختلف نه با تکیه بر شایستگی و توانمندی خود وارد میدان انتخابات می شوند بلکه با امید بر رد صلاحیت سلیقه ای و سیاسی دیگران و بدون در نظر گرفتن فرموده ی امام (ره) که میزان رای ملت است. پس لازم است متذکر شد آنطور که اسلام و قرآن و پیامبر و ائمه تذکر داده اند، شاید قلب ها و اندیشه ها متوجه شود و با فکر به دنیا مزرعه الآخره و به یاد دنیا محضر خداست و در آن معصیت نکنید و با امید به رو سفیدی در پیشگاه مقدسان دین حرکتهای غیر خدایی و صرفاً سیاسی و سلیقه ای نه تنها در استان بلکه در هیچ حوزه ی انتخابی بوجود نیاید. پس لازم است مروری کرد و قضاوت آینده را به وجدان بیدار سپرد.

انقلاب اسلامی که ریشه در اسلام و تشیع و حوادثی مثل نهضت کربلا و دیگر نهضت های اسلامی و شیعی از صدر تا کنون دارد با سه محور اصولی، اسلام، وحدت ملت و قاطعیت رهبری امام خمینی و با شعارهای استقلال آزادی و دیگر شعارهای آرمانی برای پیاده شدن ارزش های اسلامی در برقراری عدالت و رفع ظلم و ایجاد مساوات و برابری و دفع محرومیت و جلوگیری از هر گونه تبعیض و نابرابری پیروز، استوار و استمرار دارد. برداشت غلط بعضی جریان های سیاسی از عملکرد مردم در انتخابات موجب شده است که به قدرت رسیده ها در عمل راهی جدا از خواست اکثریت مردم رفته و با تکیه بر تبلیغات و اهرم های قدرت و توجیه گری های سیاسی و اقتصادی و تنگ کردن عرصه بر رقبای خود به فرافکنی روانشناسانه پرداخته و با وجود استفاده از ابزارهای موجود ، خود تن به شکست هایی دهند که حتی بعد از شکست به بازسازی اشتباهات خود نپرداخته و راهی جدا از راه ملت رفته و به هرم قدرت تکیه زنند .

ملت ایران با ریشه ی عمیق دینی و پایبندی به اسلام و اولیای دین و با اکثریت شیعه ی دوازده امامی و آشنا به علت قیام و مقاومت به شهادت ائمه از امیرالمومنین علی (ع) تا امام حسن عسکری (ع) برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر که در مقابل سوء استفاده گران زمان داشتند، با آگاهی از فلسفه ی مهدویت و ظهور بزرگ منجی عالم بشریت و با شعار محوری اسلام، ملت، رهبری انقلاب کرده است. در تمام عرصه های سیاسی و ایامهای انقلابی مثل پیروزی انقلاب، روز جمهوری اسلامی و تصرف سفارت آمریکا انقلاب دوم و روز قدس و ایامهای مختلف دیگر حاضر و ظاهر شده و از آنها دفاع کرده و می کند که این حضور تایید و رد هیچ گروهی اعم از چپ و راست و این یا آن نبوده و نیست و نباید باعث خود فریبی احزاب سیاسی در صحنه های اجرایی و مقننه شود. اما متاسفانه برداشت اشتباه و تکیه بر توسن قدرت و غرور از پیروزی و فراموشی فرامین الهی و قرآنی و عدم توجه به خواست ملت، شکست هایی را به دنبال داشته است که در آستانه ی انتخابات مجلس هشتم باید به علل آنها توجه کرد زیرا پشیمانی در روز محشر و شرمساری در پیشگاه حق با فدا کردن دین خود برای دنیای دیگران فایده بخش نخواهد بود. پس مواظب باشیم و به مصداق آیه ی شریفه " الکاظمین الغیظ والعافین عن الناس " خشم و نگرانی خود را از گروه سیاسی مقابل فرو برده و مورد عفو سیاسی قرار داده و از موقعیت هایی که در دست داریم بر پایه ی غیظ و سلیقه عمل نکنیم زیرا چوب خدا صدا ندارد و به قول شاعر " چه آید به مویی توانی کشید چه برگشت زنجیرها بگسلد " بنابراین لازم است در زمان نزدیک شدن به انتخابات مجلس کاندیداهای احتمالی به این مهم توجه داشته باشند که با شروع تبلیغات انتخاباتی و یا با نزدیک کردن خود به محورهای موجود اجرایی و قانونگذاری و با شعارهای اغراق آمیز و غیر واقعی و عملی و بعضاً صد در صد مخالف واقعیتهای موجود در جامعه تکیه نزنند و در محافل و مجالس قبل از زمان تبلیغات و ثبت نام به دیگران حمله نکرده و فقط خود را معرفی کنند.

امروز در شهرستانهای استان کهگیلویه و بویر احمد و خاص کهگیلوله و بهمئی شاهد جلسات قومی و گروهی و سیاسی و انتخاباتی هستیم و گویا مشکلات انتخابات شهرستان های بویراحمد و گچساران در دوره های قبل به شهرستان ما سرایت کرده است و عده ای بخاطر بوی کباب سفره گسترده اند و بدنبال این توهم شنیده و می شنویم که بعضی از پیش رقبای انتخاباتی خود را رد صلاحیت معرفی می کنند و بجای هیئت های اجرائی و نظارت و بالاتر از آنها شورای محترم نگهبان تکلیف هر کاندیدی را مشخص و قصاص قبل از جنایت می کنند که خود پیامدهای منفی زیادی را بدنبال خواهد داشت و مصداق واقعی ضرب المثل" دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت میزند نادان دوست " چرا که نه دشمن ، رقیب دانا اعلام می کند ای ناظرین محترم مواظب کسانی باشید که نه بخاطر شایستگی بلکه به امید غفلت دستگاه های نظارتی از خدا و توجه به حمایت دیگران و تمسک به مقدسات و تظاهر به ارزش ها جهت رسیدن به قدرت دنیا، از هر وسایلی استفاده کرده تا با رد صلاحیت سلیقه ای و سیاسی رقبا به ایجاد شرایط آش کشک خاله و اجبار عده ای از مردم وارد شرایط بسته ی غیر اخلاقی و انسانی شده و به مصداق ضرب المثل "کجا مردی آنجا که مردی نباشد" به جولان درآیند. پس لازم است با دوری از تنگ نظری و ایجاد فضای باز سیاسی و شرایط لازم برای کاندیداهای مسلمان و شیعه ی علوی و اثنی عشری راههای سوء استفاده از قیم های شعاری که در همه جای جهان رنگ باخته است که نمونه ی آن آمریکا و حقوق بشر، انگلیس و فلسطین و هزاران نمونه ی دیگر، بسته شود. زیرا در غیر این صورت انسانهای فهیم و آگاه متوجه آیه ی شریفه ی " بای ذنب قتلت " می شوند که در صدر اسلام در رابطه با زنده به گور کردن دختران نازل شد. اینجا نیز مصداق پیدا می کند که به کدامین گناه رد صلاحیت شده اید. آیا محبوبیت داشتن و رای آوردن و برابر میل و سلیقه ی دیگران نبودن باید رد صلاحیت شود. این حقیقت باید روشن شده باشد که دیگر رقیب سیاسی را صرف رقابت رد صلاحیت کردن نه باعث پیشرفت است و نه محبوبیت بلکه عامل سکوت و سکون و تنفر بیش از پیش خواهد شد.

آری ترور شخصیت دیگران برای رسیدن به قدرت و با سوء استفاده و توسل به اهرم های قدرت و برای رسیدن به دنیا و موقعیت از قتل و جنایت سخت تر است پس مسئولین محترم در این مهم توجه داشته تا در پیشگاه خدا و اولیاء شرمسار نشوند.

به امید روزی که با توکل به خدا و در ظل توجهات ولی عصر (عج) جو سیاسی حاکم بر استان و شهرستان چنان شود که افراد احزاب با توجه به شایستگی و برنامه های عام المنفعه ی خود وارد میادین سیاست و انتخابات شوند نه با سوء استفاده از اهرم های قدرت و شعارهای واهی در رد صلاحیت افراد شایسته صاحب رای و ناچاری مردم و معرفی طبله ی غازی بجای طبله ی عطار و تعریف عطار از مشک بجای بوی مشک. زیرا شورای محترم نگهبان با شش فقیه و شش حقوقدان و تجربیات گذشته مواظب همه جوانب است و تحت تاثیر ظاهر سازی های فرصت طلبان قرار نخواهد گرفت. و با باز گذاشتن فضای آزاد انتخابات در شهرستانهای استان و ایجاد شرایط برای حضورمردم، انتخاب اصلح از غیر اصلح را به مردم وا خواهند گذاشت.

انشاء الله ... و السلام

No comments:

Post a Comment